Araç İnceleme

İnsan asfaltta yarışır mı hem de kapalı alanda değilse? Tabii ki hayır ama ayaklarınızın altından kayan ve yerinde duramayan bir çılgınla seyahat ediyorsanız ister istemez aklınızdan bu tür cinlikler geçebiliyor. Bu testimizin konuğu da işte böyle bir otomobil; Honda Civic Type-R. Honda’nın yarışçı ruhlu otomobillerine verdiği R(race) ekiyle coşan Civic, performans meraklıklılarının dudaklarını uçuklatıyor.





Detaylar
Sportif tasarım
Standart Civic bile bir çok konsept aracı kıskandıracak sıra dışı tasarımıyla otomobil severleri büyülerken Type-R’da bunun zirveye çıktığını ve insanın bu muhteşem otomobili ilk gördüğünde daha kanının kaynamaya başladığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Önde daha güçlü ama standart Civic’lere göre daha klasik ön ızgara ve agresif ön tampon ile son derece sportif görünen Type-R’ın ateşli bir ruha sahip olduğu her halinden belli oluyor. Sportif tasarımı tamamlayan geriye doğru eğimli yükselen cam çizgisi ve kaslı omuz çizgisi ise Type-R’ın daha da etkileyici görünmesini sağlıyor. Bu arada arka spoyler her ne kadar hoş görünse de arka görüşü tamamen öldürüyor. Bu aracı normal yol koşullarında kullanacağımıza göre spoyler için daha farklı bir yol düşünülmesi kaçınılmaz görünüyor. Type-R’ın kabin içine geçtiğimizde de dışarıdaki manzaranın devamını görebiliyoruz. Kokpitin içerisi adeta uzay üssü gibi! İki farklı bölümden oluşan göstergeler standart Civic’ten de bildiğimiz tasarım çizgisinde. Üst bölümde hız göstergesi yer alırken aşağıda da büyük devir saati gücün sembolü olarak yerini alıyor. Aracın içerisi son derece kullanışlı, kumanda düğmelerine ulaşmak çok kolay. Diğer taraftan start/stop tuşunu çalıştırmak için önce anahtarı yuvaya sokup biraz zahmet çekmeniz gerekiyor, hatırlatmadan geçmeyelim!   Çıldırtan motor homurtusu Type-R’ın koltuğuna oturup motoru ilk çalıştırdığınız anda bir kere irkiliyorsunuz. Motorun homurtusu insanı çıldırtıyor adeta! Zaten 9000 devire kadar çıkan devir saatinin varlığı bile bir süre sonra karşılaşabilecekleriniz hakkında ipucu vermeye yetiyor. Type-R’ın 2 litre i-VTEC motoru 7800 d/d 201 HP güç ve 193 Nm tork üretiyor. Özellikle motor sesini duyunca koltukta sakin sakin oturmak mümkün olmuyor, bir de hatırlatma eğer Type-R ile trafikte sıkışıp kaldıysanız bütün sinir sisteminiz harap oluyor ona göre! Type-R’ın vites geçişleri oldukça net, direksiyon sisteminin tepkileri de sürücüyü çok rahatlatıyor. Fakat vites topuzunun çok daha şık ve ele daha iyi oturan kemikli bir tasarıma sahip olmasını beklerdik. Sert ayarlanmış süspansiyonlar sayesinde yolda sorunsuzca ilerleyen Type-R’ın limitlerini zorlandığınızda ESP anında devreye girip sizin bu rüyadan uyanmanızı sağlıyor. Yalnız ESP’yi devre dışı bırakıp macera aramayın, bu herkese göre bir yol değil! Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 6.6 saniyede tamamlayan Type-R’ın son sürati de 235 km/s. Yüksek performans, çıldırtan motor homurtusu, heyecanlı vites değişimleri hepsi insanın kendini adeta bir yarışta gibi hissetmesini sağlıyor. Ama işin bir de yakıt tüketimi boyutu var! Açıkçası bu araç atmosferik VTEC motoruyla birçok rakibine göre farklı bir kulvarda ilerliyor. Düşük hacimden yüksek güç anlayışı değil yüksek devir yüksek güç felsefesi hâkim Type-R’da. Bunun sonucunda da 14 lt/100 km’ye yaklaşan bir yakıt tüketimi ile karşı karşıya kalıyorsunuz tabii! Ülkemizde 67.030 YTL fiyat ile satılan Civic Type-R’a özellikle genç müşteri kitlesinin bayılacağını düşünüyoruz. Açıkçası atmosferik motorunu ve benzersiz tasarımını düşündüğümüzde rakipleriyle çok fazla kıyaslanamayacak olan Civic Type-R’ın özellikle yakıt masrafını aklının ucundan bile geçirmeyenler için muhteşem bir adrenelin tetikleyicisi olacağını düşünüyoruz…/ Erkan YAVUZ
Teknik Özellik


  
Motor:
   1998cc, sıralı 4 silindirli
Yakıt tüketimi
Maksimum güç:
   201 HP-7800d/d
Şehiriçi:      12.7lt 
Maksimum tork:
   193 Nm-5600 d/d
Şehirdışı:     7.0lt 
Maksimum hız:   235 km/sOrtalama:    9.1lt

 
0-100 km/s hızlanma:   6.6  
Boyutlar (u/g/y):   4275/1785 /1445 mm
Ağırlık:   1273 kg 
Aktarma:
   Önden çekişli

  
Şanzıman:   6 ileri manuel  
Lastikler:
  225/60 R18

  
Frenler (ön/arka):  Disk/disk  
Depo hacmi/Yakıt
  50 litre/Kurşunsuz benzin
    
  
Bagaj hacmi:  415litre

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder